• Română
  • English

25 SEPTEMBRIE 2012: CONFERINTA DE PROMOVARE A PROIECTULUI “POLITICI PUBLICE FUNDAMENTATE IN INVATAMANTUL SUPERIOR: O PREMISA NECESARA PENTRU DEZVOLTAREA ROMANIEI”

dsc_0532Sala Senat a Universitatii Politehnica din Bucuresti a gazduit, in data de 25 septembrie, Conferinta de promovare a proiectului Politici publice fundamentate in Invatamantul Superior: o premisa necesara pentru dezvoltarea Romaniei, implementat de catre Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamantului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii (UEFISCDI).

Evenimentul a debutat cu o scurta trecere in revista a obiectivelor proiectului, realizata de Directorul general al UEFISCDI, domnul Adrian Curaj. Domnia sa a reliefat capacitatea Unitatii Executive de a genera inovatie in sistemul de invatamant superior, prin numeroasele proiecte pe care institutia le deruleaza. In ceea ce priveste proiectul Politici publice fundamentate in Invatamantul Superior: o premisa necesara pentru dezvoltarea Romaniei, importanta acestuia este data de complexitatea si relevanta activitatilor vizate, precum si de expertii cooptati.

Discutiile au continuat cu prezentarea modulelor de lucru, sustinuta de coordonatorii acestora, domnul prof. dr. ing. Anton Anton, domnul prof.univ.dr. Remus Pricopie si doamna cercetator Ligia Deca.

Coordonatorul activitatilor din cadrul Modulului II (Colectare si interpretare a datelor statistice in invatamantul superior), domnul Anton Anton, a facut referire la colectarea de date si la integrarea acestora intr-o platforma viabila, utila atat celor care elaboreaza politici publice pentru invatamantul superior, cat si personalului din universitatile din Romania. Nu in ultimul rand, o atentie deosebita a fost acordata necesitatii realizarii inter-operabilitatii datelor colectate, astfel incat platforma online sa reprezinte un suport real in realizarea si implementarea de politici publice.

La randul sau, domnul Remus Pricopie, coordonatorul modulelor III (Imbunatatirea competentelor personalului implicat in exercitiile de constructie a politicilor publice in invatamantul superior) si V (Modele de instrumente de transparenta in invatamantul superior) a prezentat pe scurt activitatile care decurg din obiectivele modulelor respective. Printre acestea se numara formarea personalului implicat in procesul de elaborare a politicilor publice din invatamantul superior romanesc si realizarea unui exercitiu pilot de utilizare a instrumentelor de transparenta (”transparency tools”), potrivit angajamentelor Romaniei in Spatiul European al Invatamantului Superior (SEIS).

Doamna Ligia Deca, coordonatoarea Modulului IV (Realizarea unor studii si analize privind o serie de politici in invatamant) a prezentat cele patru activitati principale, evidentiind obiectivele fiecareia si livrabilele anticipate. Modulul IV isi propune sa dezvolte capacitatea institutionala de a realiza modele de politici publice in invatamantul superior, cresterea capacitatii diverselor persoane implicate in proiect de a elabora politici publice, precum si punerea la dispozitia decidentilor din Romania a unei serii de studii si analize menite sa ajute la alegerea unor optiuni de politici fundamentate. Ligia Deca a pus accentul pe necesitatea elaborarii de politici publice fundamentate, aliniate la contextul actual si la tendintele in educatie, pe plan european. In acest sens, au fost mentionati cativa dintre expertii care provin de la institutii europene de profil, cu un rol activ in cadrul activitatilor Modulului IV.

Evenimentul de promovare a proiectului s-a bucurat de prezenta reprezentantilor Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (MECTS), ai institutiilor partenere in proiect, ai institutiilor de invatamant superior din Romania, precum si ai studentilor. In discutiile care au urmat prezentarii modulelor de lucru, participantii au subliniat importanta atingerii obiectivelor propuse si si-au manifestat deschiderea de a se implica in mod activ in implementarea proiectului. Totodata, a fost evidentiata ideea ca toate rezultatele proiectului sa tina cont de contextul general setat de alte proiecte dezvoltate in acest domeniu.