Proiect cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional "Dezvoltarea Capacitații Administrative", în perioada 2007-2013
Politici publice fundamentate în Învățământul Superior: o premisă necesară pentru dezvoltarea României SMIS 34912
MUTUAL LEARNING WORKSHOP – ANGAJAMENTELE ROMANIEI IN SPATIUL EUROPEAN AL INVATAMANTULUI SUPERIOR (EHEA) SI IMPACTUL ACESTORA ASUPRA FINANTARII EDUCATIEI
Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamantului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii, impreuna cu Catedra UNESCO a Scolii Nationale de Studii Politice si Administrative (SNSPA) Bucuresti, a organizat in data de 1 noiembrie 2012 un Mutual Learning Workshop in cadrul Modulului IV al proiectului (Studii si analize privind o serie de politici in invatamant), care a reunit reprezentati ai Romaniei in Bologna Follow-Up Group, membri ai Secretariatului Procesului Bologna (gazduit de Romania in perioada 2010-2012), precum si experti in finantarea invatamantului superior.
Evenimentul, ce a avut loc la sediul SNSPA, a fost deschis de domnii Adrian Curaj – Directorul General al UEFISCDI, Remus Pricopie – Rector al SNSPA si Liviu Matei – Director Executiv al Central European University (CEU). Domnul Adrian Curaj a prezentat cadrul general al implementarii acestui proiect de catre UEFISCDI, precum si aspecte legate de implicarea Romaniei in Procesul Bologna. In acest context, domnia sa a reliefat faptul ca Romania a avut un rol cheie in cadrul Procesului Bologna, organizand ultima Conferinta Ministeriala la Bucuresti in aprilie 2012 si coordonand, sau facand parte dintr- o serie de grupuri tematice din cadrul Spatiului European al Invatamantului Superior. Totodata, domnul Remus Pricopie a evidentiat nevoia unei mai mari dezbateri in Romania pe tema implementarii Procesului Bologna.
Discutiile din cadrul intalnirii s-au concentrat asupra analizei asumarilor Romaniei in EHEA pe baza Comunicatelor Ministeriale, a Rapoartelor de tara, precum si a altor documente nationale sau internationale de referinta. A fost analizat modul in care fiecare obiectiv asumat in cadrul Spatiului European al Invatamantului Superior se reflecta in context national si influenteaza strategiile de finantare ale invatamantului superior, directiile de dezbatere fiind urmatoarele:
Dimensiunea sociala a educatiei;
Invatarea pe tot parcursul vietii;
Angajabilitatea;
Invatamantul centrat pe student;
Educatie, cercetare si inovare;
Internationalizare;
Mobilitate;
Cadrul calificarilor si sistemul de trei cicluri;
Recunoastere.
Ca urmare a discutiilor, echipa de proiect si expertii implicati vor aprofunda tematica abordata intr-o serie de intalniri viitoare, in vederea atingerii obiectivelor asumate in proiect.
Evenimentul organizat in data de 1 noiembrie 2012 face parte din activitatea A 8.7 a Modulului IV, denumita „Realizarea unei analize a actualelor optiuni din Legea Educatiei si propunerea unei metodologii / model de finantare a invatamantului superior, in concordanta cu angajamentele Romaniei in SEIS”.