• Română
  • English

ANGAJAMENTELE SI ROLUL ROMANIEI IN PROCESUL BOLOGNA – OPORTUNITATI SI DIRECTII VIITOARE

Intalnirea a prilejuit, in cadrul unui eveniment mai amplu- Congresul Educatiei, discutii de substanta referitoare la asumarile României în cadrul Procesului Bologna, precum si la actiunile viitoare ce decurg din aceste angajamente.

Discutiile au debutat cu prezentarea succinta a proiectului ”Politici publice fundamentate in Invatamantul Superior: o premisa necesara pentru dezvoltarea Romaniei”, facuta de domnul Adrian Curaj, Director general al UEFISCDI. Domnia sa a punctat obiectivele generale ale proiectului, printre care cresterea capacitatii institutionale (la nivel national si la nivelul universitatii), imbunatatirea eficacitatii procesului de colectare si de interpretare a datelor statistice din invatamantul superior, dar si elaborarea de analize de sistem privind invatamantul superior ca baza pentru viitoare politici publice.

Evenimentul a continuat cu interventiile expertilor implicati in activitatea proiectului, ce vizează analiza angajamentelor Bologna. Astfel, domnul Mihai Korka a abordat tema invatamantului superior centrat pe student, in timp ce doamna Ligia Deca a vorbit despre dimensiunea sociala a invatamantului universitar si recunoasterea invatarii anterioare.

Dezbaterea a prilejuit si interventia celor prezenti, care au subliniat relevanta analizei angajamentelor Romaniei in cadrul Procesului Bologna, pentru o buna fundamentare a politicilor viitoare referitoare la invatamantul superior.